• O nama
  • Marketing
  • Kontakt
  • Uslovi korištenja
  • Partneri
SPORT bez cenzure
  • Aktuelno
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino lige
    • Ostale bh lige
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino lige
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Borilački sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Ostalo
  • Kolumna
  • Forum
Čitanje: Strateški menadžment i marketing u sportu – put do uspjeha
Podijeli
SPORT bez cenzureSPORT bez cenzure
Search
  • Aktuelno
  • Fudbal
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino lige
    • Ostale bh lige
    • Ostalo
  • Košarka
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • ABA liga
    • Euroliga
    • NBA
    • Ostalo
  • Rukomet
    • Reprezentacija
    • Premijer liga BiH
    • Kup BiH
    • Ino lige
    • Ostalo
  • Ostali sportovi
    • Tenis
    • Odbojka
    • Atletika
    • Zimski sportovi
    • Borilački sportovi
    • Vodeni sportovi
    • Ostalo
  • Kolumna
  • Forum
Zaprati nas
© Sport Bez Centure 2024
SPORT bez cenzure > Blog > Kolumna > Strateški menadžment i marketing u sportu – put do uspjeha
Kolumna

Strateški menadžment i marketing u sportu – put do uspjeha

prije 1 godina
Podijeli
5 min čitanja

Piše: Admir Gluhić

Hljeba i igara. Ili ipak, nije sve tako jednostavno?

- Marketing -
Ad image

Neupitno je kako je sport u svojoj primarnoj namjen(r)i suštinski zabava. Međutim da li ste nekada razmišljali gdje sport sa nivoa zabave prelazi u domen ozbiljne nauke ili ozbiljnog biznisa?

- Marketing -
Ad image

U razvijenim ekonomijama svijeta jasno se može primijetiti izražena povezanost između ekonomskog i sportskog razvoja. Sa druge strane kada govorimo o zemaljama u razvoju, često možemo uočiti nizak nivo učešća u finansiranju sporta i sportista, nedostatak sportske infrastrukture, neadekvatan pristup različitim područjima sporta, i izuzetno slab kapacitet za održavanje značajnijih sportskih događaja. Možemo dakle reći kako društveni i ekonomski razvoj predstavljaju dobru osnovu za borbu protiv sportske nerazvijenosti. Sa druge strane, sport je društvena aktivnost koja omogućava različite oblike poslovnih poduhvata, koji su ujedno i faktori razvoja sporta.

Rukovođenje sportskih organizacija potrebno je povjeriti menadžerima posebnog profila, koji se mogu razlikovati prema području sporta, nivou takmičenja i drugim bitnim kriterijima. Najinteresantnije područje naravno predstavlja takmičarski sport, pri čemu se posebne mogućnosti za razvoj poslovnih ideja i promociju istih pružaju u okviru profesionalnog sporta i uz uzajamnu korist. Pored toga, poslovni poduhvati u sportu se mogu odnositi i na manje programske zahvate u sportu, kao što su primjera radi organizacija specijalizirane sportske škole, finansiranje i stipendiranje posebno nadarenih sportista, kreiranje posebnih uslova u smislu priprema sportista za vrhunske domete.

- Marketing -
Ad image

Sportski menadžment kao takav predstavlja možda i najsloženije područje tržišne komunikacije. Uspostavljanje kriterija, postavljanje ciljeva i zadataka, uvođenje inovacija, multidisciplinarni pristup i šarenilo zvanja i kompetencija u ozbiljnim sportskim društvima ili timovima veliki je izazov. Naravno, ne može se odmah stremiti vrhunskoj organizaciji ili vrhunskim rezultatima, međutim bez sportskog segmenta uređenog na adekvatan način upitna je opstojnost bilo kojeg kolektiva na duge staze.

Svaka sportska organizacija, na ma kojem nivou takmičenja nastupala mora imati određenu i uređenu unutarnju strukturu, unutar koje menadžment određuje u skladu sa raspoloživim kadrom i njegovim kompetencijama i stepen kompleksnosti pojedinačno povjerenih zadataka i obaveza.

Uloge i zadatke svih učesnika u radu jednog sportskog kolektiva određuje sportski menadžment, koji pored interne organizacije rada kolektiva ima i obaveze strateškog planiranja, upravljanja sistemom, resursima i kadrovima, selekciju ljudskih potencijala, alokaciju resursa, vođenje i monitoring.

Menadžment i menadžeri u sportskim organizacijama nisu nužno treneri koji imaju kompetencije za prenošenje sportskih vještina ili znanja, ovim ulogama daleko su bliže osobe sa kompetencijama u organizacionom ili procesnom menadžmentu. Oni trebaju biti pokretači sportskih organizacija koji u dinamičkom okruženju i multitaskingu mogu proizvesti dodatnu vrijednost i objedinjuju u sebi sposobnost organizacije kolektiva ali i upravljanja ljudskim potencijalima i resursima. Bez obzira što se radi o sportskim kolektivima, menadžment i njegovi principi ostaju isti, i svrha menadžmenta je optimizacija svih procesa, odnosno izrada mehanizama da se uz što manju upotrebu resursa u širem smislu ponudi što bolji rezultat.

Sistem određene sportske organizacije čini niz podsistema, a isti se mogu odnositi na sistem sportskog treninga, ekonomske i marketinške organizacije, sistem infrastrukture, sistem finansiranja i drugo. Svaki ovaj podsistem je specifičan, i u određenom obliku djeluje neovisno u odnosu na druge podsisteme unutar iste sportske organizacije. Sportska organizacija suštinski čini jedan organizivani sistem, koji ima uređenu strukturu i jasno definisane međusobne odnose, u skladu s kojim je organizacija sposobna ostvariti ciljeve zbog kojih je osnovana.

Jedna ozbiljna sportska organizacija, sinergijom djelovanja menadžmenta i svih struktura mora minimalno biti u prilici da obezbijedi slijedeće:

▪️ sudjelovanje u sportskim takmičenjima

▪️ obezbjeđenje obuke i trenažnog procesa

▪️ mogućnost organizacije sportskih takmičenja

▪️ upravljanje raspoloživom infrastrukturom

▪️učestvovanje u organizaciji ili organizacija događaja kulture ili promocije

▪️učestvovanje u promociji kolektiva i lokalne zajednice

▪️ učestvovanje u promociji interesa kolektiva ili ciljne grupe

Organizacijom sportskog kolektiva na ovakav način, pronalazi se interes šire društvene zajednice za ulaganje i podršku za takve kolektive.

Jedino sistematski i strateški pristup može donijeti uspjeh na duže staze, sve drugo je neizvjesno i nije samoodrživo.

TAGOVI:izdvojenoOrganizacijaSportski menadžmentStrategijatop
Podijeli članak
Facebook X Copy Link Print
Prethodni članak Nicolas Batum se vratio u bivši klub
Naredni članak Nizozemska na krilima sjajnog Gakpa pobijedila Rumuniju i plasirala se u četvrtfinale Eura

Ostanimo povezani

FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
YoutubeSubscribe
TiktokFollow
LinkedInFollow

Posljednje objavljeno

Priča o košarkaškoj lopti i ugašenim snovima ili priča o Edinu Salahareviću
Kolumna
Priveden predsjednik Fudbalskog saveza Crne Gore
Fudbal
Odigrao 600 utakmica za velikana, a sada hvali Džeku
Fudbal
Šehić se vratio u Tursku
Fudbal
SPORT bez cenzureSPORT bez cenzure
Zaprati nas
© 2025 | Sport Bez Cenzure | Sva prava pridržana.
  • O nama
  • Marketing
  • Kontakt
  • Uslovi korištenja
  • Partneri
✖