Piše: Admir Gluhić
Problem je već tu. Nemamo rezultat ili imamo loše stanje. Nisu ostvarene ambicije ili ciljevi. Pogreška je da pričamo o problemima, kako smo naveli, problemi su već tu. Hajde da pričamo o rješenjima i kako da ostavimo stvari da do problema više ne dođe. Prebacimo fokus na ispravne stvari.
Najviše nesporazuma proizvod je manjka komunikacije
Želimo li obaviti neki posao ili izvršiti neki zadatak za koji nam je potrebna pomoć drugih ljudi, bilo saradnika po vertikali ili horizontali, bilo članova tima, mi moramo sa njima ostvariti komunikaciju.
Ne postoji posao koji se može započeti a ni završiti bez komunikacije sa ljudima sa kojima sarađujemo. Gotovo u inat tome, neki od najčešćih bilo grešaka, bilo propusta, bilo loših rezultata uzrok nalaze u slaboj komunikaciju unutar same organizacije ili tima.
Želimo li poboljšati komunikaciju unutar naše sportske organizacije, moramo se za početak upoznati sa osnovama komunikacije i samim procesom komunikacije.
Pojam komunikacije
Riječ “komunikacija” potiče od latinske riječi “communicare”, koja znači saopštiti, učestvovati, dijeliti ili stvarati nešto komunitarno, od zajednice, za zajednicu, zajedničko ili društveno.
Međutim kao što je slučaj sa većinom srodnih naučnih oblasti, postoji više definicija komunikacije, odnosno još uvijek ne postoji unificirana definicija koju bi prihvatila većina istraživača.
Komunikacija se definiše procesom u kojem ljudi upućuju i primaju informacije. (1987, Hunt)
Komunikacija je i proces prenošenja poruke od jedne osobe do druge osobe (1986, Wewick i Browning).
Komunikacija se može definisati i kao proces kojim se dolazi do zajedničkog, odnosno opšteg razumijevanja između dva ili više lica, putem odašiljanja i primanja poruka. Komunikacija je proces prenosa informacija i razumijevanja od jedne osobe prema drugoj. (K. Davis)
Komunikacija je proces kojim se informacije prenose između pojedinaca i/ili organizacija tako da rezultuju odgovorom koji znaĉi potvrdu njihovog razumevanja. (Peter Little)
Odlika komunikacije
Komunikacija je sveobuhvatna i predstavlja centralni fenomen kulture. Ona je neprekidna, nikada ne prestaje i ne može joj se jasno i tačno odrediti ni početak ni kraj. Zasnovana je na razmjeni bitnosti i hitnosti. Sadrži predvidljive, očekivane ili konvencionalne elemente. Javlja se u više nivoa. Odvija se među jednakim i među nejednakima. (Majers)
Komunikacija nam u nastupu i pristupu mora biti jedna od najvažnijih stvari. Kako bi to postigli moramo biti direktni i otvoreni prema drugima. Moramo kreirati sebi okruženje koje je pogodno za komunikaciju. Kako bi postigli navedeno bitno je da eliminišemo iz okruženja negativnosti i da uvijek fokus stavljamo na pozitivne stvari i na popravljanje prvenstveno odnosa, a zatim i konkretnih problema.
Dobra komunikacija u sportskoj organizaciji mora da ispuni nekoliko veoma značajnih, možemo reći primarnih preduslova. Informacije se moraju prenositi na sve članove sportske organizacije, znači da ne smije biti skrivenih stvari. Komunikacija primarno mora imati motivacione efekte na sve članove organizacije, kluba ili kolektiva.Komunikacija mora da kontroliše i koordinira napore različitih grupa i pojedinaca unutar grupe, tima ili organizacije. Finalni cilj dobre komunikacije i njen konačni efekat je da efikasno otklanja nedoumice unutar tima, radi na popravljanju odnosa i rješava uspješno čak i potencijalne probleme i konflikte, prije nego se isti i dese.
Jedna od najvećih grešaka koju menadžment u sportskoj organizaciji može napraviti jeste nedovoljno shvatanje značaja komunikacije – neprihvaćanje da komunikacija mora biti dvosmjerna, odnosno da pored toga što prenosimo svoje ideje drugima, moramo biti otvoreni i da saslušamo ideje drugih, bez obzira na kojem nivou u hijerarhiji organizacije se oni ili mi nalazili.
Komunikacija mora biti dvosmjerna
Komunikacija nije i ne može biti jednosmjerna ulica. Tu se ne radi samo o osobi koja komunicira i prenosi poruku drugoj strani. Da bi komunikacija bila efikasna, ona mora biti “dvosmjerni saobraćaj” sa neprekidnom razmjenom povratnih informacija.
Komunikacija predstavlja centralni fenomen u organizaciji i izuzetno je važna za ispravno i kontrolisano upravljanje. Svakako, kao aktivnost komunikacija zauzima ogromnu većinu vremena onih koji upravljaju procesima i na taj način svako poboljšanje znanja i vještina komunikatora, odnosno poboljšanje efikasnosti komuniciranja, direktno ili indirektno, doprinosi poboljšanju učinka.
Komunikacija predstavlja po mnogima i jednu vrstu umjetnosti, a ne samo vještinu. Ona je jedan tok, o kojem se mora posebno razmišljati i koji je nužno uvježbavati, rad na umijeću komuniciranja nužan je svakodnevno.
Moramo uložiti trud i vrijeme s ciljem poboljšanja umijeća komunikacije, moramo pronalaziti nove kanale komunikacije i uvježbavati tehnike i mehanizme komuniciranja, što nije uvijek jednostavno ali jeste uvijek neophodno. Budući da nas napredak tehnologije podstiče na korišćenje sve sofisticiranijih kako volimo reći “društvenih” kanala komunikacije, moramo biti otvoreni, transparenti i dvosmjerni.